poniedziałek, 11 maja 2015

Moja tegoroczna kolekcja tulipanów

Witam Was Drodzy Czytelnicy !
Chciałam zachęcić Was do tworzenia  własnych  rabat z roślin cebulowych, które będą  ożywiać Wasze ogrody w wspaniałym okresie jakim jest wiosna. Jeśli nie mamy ogrodu można także zrobić piękną kompozycję  z  roślin cebulowych w pojemniku , który można ustawić na balkonie czy tarasie.
Pierwszy raz w tym roku postanowiłam zrobić taką kompozycje  w pojemniku na balkonie.
Pojemnik w którym posadziłam cebule był głęboki aby , cebule nieprzemarzły  ponieważ były pozostawione  przez całą zimę na zewnątrz. Pojemnik ustawiłam na styropianie aby nie stał bezpośrednio na gresie, dodatkowo okryłam go materiałem (można okryć agrowłókniną) . Tak przygotowane cebule dobrze  przezimowały i pięknie zakwitły .

Zapraszam Was do zobaczenia  galerii mojej tegorocznej kolekcji tulipanów wyhodowanych na mojej działce !




tulipan o kwitach ciemno fioletowych do prawie czarnych ...przepiękne
oraz o kwiatach czerwonych, płatki korony postrzępione (mają jak by kolce na płatkach)-pachną


Tulipa Triumph  `Hemisphere`













odmiana `Freeman`

Odmiana o pełnych kwiatach , wielkością i ilością płatków przypomina kwiat róży wielkokwiatowej pełnej. Prześliczny , posiada słodki zapach.









Na zdjęciu powyżej tulipan  botaniczny późny odmiany `tarda dasystemon`
Osiągają wysokość 15-25 cm , płatki  kwiatu są zakończone spiczasto ,kwity tej odmiany są dwubarwne , żółte z kremową obwódką. Do słońca kwiaty otwierają się szeroko ,przybierają kształt gwieździsty. Liście wyrastają od podstawy łodyg , wydłużone , równowąskie.
Bardzo łatwe w uprawie.


odmiana `Exotic emperor`

zdjęcia tulipanów sadzonych w pojemniku:




Zawilce:



Zachęcam do kolekcjonowania ! :) Pozdrawiam
 (odmiany które nie są podane  uzupełnię)

2 komentarze:

Unknown pisze...

Piękne te tulipany :))

Anonimowy pisze...

Piękne